A cost-effective integral bridge system with precast concrete I-girders for seismic application
2015-11-05
org.kosen.entty.User@7603ea0d
김태훈(neopilot)
행사&학회소개
* Research significance
* A precast concrete bridge system for seismic regions
Seismic performance and limitations
Prototype bridge design
* Laboratory testing plan and procedure
Experimental configuration
Staged loading to simulate prototype gravity effects
Seismic load protocol
Test-unit details
Construction
* Phase 1 test results
General observations of test-unit performance
Force-displacement response
Connection response
* Results from the phase 2 test
Load protocol
General observations
Force-displacement response
Comparison of phase 2 load with vertical acceleration effects
Behavior of connection details
* Conclusion
* Acknowledgments
* References
* Notation
* A precast concrete bridge system for seismic regions
Seismic performance and limitations
Prototype bridge design
* Laboratory testing plan and procedure
Experimental configuration
Staged loading to simulate prototype gravity effects
Seismic load protocol
Test-unit details
Construction
* Phase 1 test results
General observations of test-unit performance
Force-displacement response
Connection response
* Results from the phase 2 test
Load protocol
General observations
Force-displacement response
Comparison of phase 2 load with vertical acceleration effects
Behavior of connection details
* Conclusion
* Acknowledgments
* References
* Notation
보고서작성신청
이 연구에서는 지진지역의 급속교량시공 적용을 위해 프리캐스트 콘크리트 I형 거더을 이용한 복합교량에 대한 대규모 실험조사가 이루어졌다.
이러한 구조물은 강진지역에서 설계기준 등의 미비로 사용이 거의 이루어지지 않고 있었다.
새롭게 제안된 상세는 우수한 내진저항능력을 보여주고 있으며 파손 가능성이 있는 새로운 교량 등에 적용가능성이 높다.
이 분석을 통해 전세계적으로 관심이 늘어나고 있는 지진지역에서 급속교량시공 적용에 관한 현재와 향후 연구 방향을 설정하는데 매우 큰 도움이 될 것으로 판단된다.
이러한 구조물은 강진지역에서 설계기준 등의 미비로 사용이 거의 이루어지지 않고 있었다.
새롭게 제안된 상세는 우수한 내진저항능력을 보여주고 있으며 파손 가능성이 있는 새로운 교량 등에 적용가능성이 높다.
이 분석을 통해 전세계적으로 관심이 늘어나고 있는 지진지역에서 급속교량시공 적용에 관한 현재와 향후 연구 방향을 설정하는데 매우 큰 도움이 될 것으로 판단된다.