Natural Environment Illumination: Coherent Interactive Augmented Reality for Mobile and non-Mobile Devices
2017-11-06
org.kosen.entty.User@1367bd20
방준성(hjbang21pp)
행사&학회소개
1 INTRODUCTION
2 RELATED WORK
Interactive AR with Consistent Illumination.
Photorealistic AR with a Consumer 3D Scanner.
Reconstructing 3D Geometry.
Color Compensation.
Capturing Illumination.
3 OVERVIEW
Color Compensation Estimation.
Capturing the Environment.
G-Buffer as AR basis.
Coherent Rendering.
Inverse Color Compensation.
4 COLOR COMPENSATION ESTIMATION
5 CAPTURING THE ENVIRONMENT
6 INTERACTIVE COHERENT RENDERING
7 ILLUMINATION ESTIMATION USING SAMPLING
8 RESULTS AND DISCUSSION
9 LIMITATIONS AND FUTURE WORK
10 CONCLUSION
2 RELATED WORK
Interactive AR with Consistent Illumination.
Photorealistic AR with a Consumer 3D Scanner.
Reconstructing 3D Geometry.
Color Compensation.
Capturing Illumination.
3 OVERVIEW
Color Compensation Estimation.
Capturing the Environment.
G-Buffer as AR basis.
Coherent Rendering.
Inverse Color Compensation.
4 COLOR COMPENSATION ESTIMATION
5 CAPTURING THE ENVIRONMENT
6 INTERACTIVE COHERENT RENDERING
7 ILLUMINATION ESTIMATION USING SAMPLING
8 RESULTS AND DISCUSSION
9 LIMITATIONS AND FUTURE WORK
10 CONCLUSION
보고서작성신청
증강현실(AR: Augmented Reality) 어플리케이션 개발에 있어서, 가상객체의 사실적 렌더링(photorealistic rendering)은 주요 연구 분야 중의 하나이다. 본 논문에서는 깊이-센서(depth sensor)를 갖는 모바일 기기를 이용하여 동적 범위의 색상 값을 갖는 실제 공간에서의 공간 정보를 얻고 가상객체를 증강시키기 위한 방법들에 대해 다룬다. 다른 조명 환경에서 동적으로 카메라 색상 설정에 반응하며 사실적 렌더링이 가능하도록 색상 보상(color compensation) 방법이 이용되었다. 증강현실 기술에 있어서 자연 환경 조명에서의 사실적 렌더링에 대해 다루고 있는 최신 논문으로 본 논문을 추천한다.